Táblázatok
Excel Word Google

A táblázat kezelő rendszerek használatáról röviden.

Excel Word Google

Excel Word Google

Excel Word Google

Mindegyik máshogy működik, és másra is való. Mindenképpen érdemes valamilyen fokon megtanulni és jól használni a táblázatokat, mert a mindennapi feladatokhoz szinte elengedhetetlen, hasznos eszközök. Az Excel táblázatok komplex, bonyolult számításokra, kimutatásokra, a Word táblázatok szövegekben szövegekre, a Google táblázatok leginkább az internetre valók. 

A megfelelő táblázat

A megfelelő helyre

A legtöbb egyszerű kis adatkezelő táblázathoz elegendő a szokásos felhasználói szintű tudás, de sok esetben már tényleg nem, és ezt tényleg nem is lehet elvárni. Mi azt javasoljuk, hogy ne pazarolja az idejét, energiáját. Hívjon fel minket és mondja el a problémát, biztosan tudunk rá minőségi megoldást.  06 30 409 2113   

Excel táblázatok. A legismertebb és legeltejedtebb táblázatok készítésére való program, ami bonyolult operatív rendszerek és kimutatások létrehozására alkalmas. Az excel belső lehetőségei elég tágak, nagyon sok függvény áll a rendelkezésünkre. Sok más fontos funkció is a rendelkezésünkre áll, mint a pivot kimutatás, a grafikonok, az adatcsatolások, összességében szinte minden adatkezelési problémát meg lehet oldani. A lényeg, hogy kiváló, jól kezelhető táblázatokat lehet vele készíteni, és kompakt, informatív,  jól átlátható kimutatásokat, fontos információkat tudunk a döntéshozók kezébe adni. A Power Pivot, Power View, BI bővítmények is nagyon jó funkciók, de ezek már nem egyszerű, nem felhasználói szintű tudást igénylő eszközök.

EGY EXCEL TÁBLA PÉLDA

Üzleti terv befektetéshez

Pénzügyi kalkuláció. 

Az excel táblázatok elkészítésekor valóban számtalan praktikus függvény közül választhatunk, hogy akár a függvények bonyolult láncolatával előállítsuk a kívánt adatot. Sőt, akár a formázást is, és így felhasználói kinézetet is kedvünk szerint tudjuk alakítani. A sok közül talán legismertebb és legtöbbet használt excel függvény a darab, szumma, szumha, fkeres, dátum, melyeket szinte naponta alkalmazunk.

Sok esetben azonban nem elég, vagy nem elég hatékony csupán függvények használatával megoldani a táblázatok adatkezelési feladatait. Ilyenkor jön a táblázatok következő szintje, a makró, a táblázatok adatkezelésének szoftveres megoldása, az adatbázis kezelés, amelyek már valóban speciális szaktudást igényelnek.

Az excel táblázatkezelő előnye a komplexitása, használatával szinte minden előforduló üzleti kimutatás készítési feladatot meg tudunk oldani. Természetesen egy jó alap szint után a dolog már bonyolódik, és nagyon összetett feladatok megoldásához már igen nagy szakmai hozzáértésre van szükség.  A táblázat kezeléshez és készítéshez szükséges alap-közép szintű tudás sokféle tanfolyamon elsajátítható.

Érdemes megemlíteni egy dolgot, amivel több esetben találkoztunk már. Az excel, az egy windows alatt, windows alá fejlesztett rendszer, ami ott kiválóan teszi is a dolgát. Azonban jónéhányan vannak, akik inkább az Apple mac rendszert szeretik, annak másféle előnyei miatt, és persze ilyen számítógépeket, hardvereket is használnak. 

Volt már, hogy egy projekt közepén derült ki ez, az ügyfél nem említette, és fel sem merült a lehetősége. Az excel elég jól elmegy már mac gépeken is, azonban a bonyolultabb táblázatok már nem okvetlen, és a makrók, az xlsm kiterjesztések biztosan nem. Számoljunk ezzel!

Word táblázatok. Ha lehet, az excelnél még ismertebb és elterjedtebb irodai alkalmazás a MS Office Word szövegszerkesztője, szinte mindenki találkozott és dolgozott már vele. Leveleink megírásához többnyire csak a funkciói töredékét használjuk, de az biztos, hogy a szövegek között lesznek táblázatok, word táblázatok is. Mivel az egész program szövegszerkesztésre való, ebből adódik is, hogy a word táblázatok leginkább szöveg elemek táblázatos formában való megjelenítésére valók.

Ez a dolguk, ezt tudják. Ugyan lehet némi számítási képességet is használni, de ezek a táblázatok sokkal inkább a szövegbe illeszkedő szövegek, melyek illenek a dokumentum általános stílusába. Ott helyben formázhatók, méretezhetők, lehet színeket adni a szegély vonalaknak, vastagságot, formát, és így teljesen a környezetbe simulhatnak, vagy éppen kihangsúlyozhatók, a helyzet és kívánságunk szerint. 

Google táblázatok. Legjellemzőbb tulajdonságuk, hogy leginkább online felületeken, felhős tárhelyeken, és internet böngészőkben találkozunk velük. Itt is igaz, hogy a céljából adódik a többi jellemzője, ez meghatározza a képességeit, jellemzőit, a google táblázatok funkcióit.

Az emailben küldött google vagy excel táblázat csatolmányokat közvetlenül a böngészőben megnézhetjük, sőt, a Dropbox, Google Drive, One Drive stb. felhő tárhelyeken tartott táblázatainkat szerkeszthetjük is, anélkül, hogy a gépre telepített Excel, Open Office, vagy hasonló táblázat kezelő programunk lenne. Utóbb elég sok képlettel, számítási képességgel bővítették, így valóban hasznos, alapszintű kalkulációs táblázatokat tudunk készíteni online. 

A Google Táblázatok használata előnyös lehet kisebb, egyszerűbb számításokat, képleteket használó munkákhoz, és ha internetes csoportmunkára, többek által olvasott, szerkesztett táblázatokra van szükségünk. 

HOGY JÓL MENJENEK A DOLGOK

Excel megoldások a hatékony munkához.

A mindennapi üzleti folyamatok támogatására rengeteg lehetőség van, melyekkel segíthetjük a munka hatékonyságát. A különféle egyszerű nyilvántartásoktól, az informatív vezetői kimutatásokig, és a nagyon hasznos egyedi irányítási rendszerekig. Termelés, gyártás, raktározás, logisztika, kereskedelem, értékesítés, vezetői döntéshozatal, a vállalkozások kulcs területei. 

Ahogy mint minden másban, itt is igaz, hogy profi dolgokat nem lehet mellékesen csinálni, sok éves üzleti és szakmai tudásra van szükség a komolyabb excel táblázat problémák sikeres megoldásához. Úgy viszont igen.

EGY WORD TÁBLÁZATOK KÉSZÍTÉSÉRŐL SZÓLÓ CIKK

 direkt link: 3.11.1 Táblázatok kezelése m pdf

“… Egy táblázatos feladat elkészítése előtt döntsük el, hogy a feladat megoldásához melyik lesz a megfelelő eszköz! Olyankor célszerű szövegszerkesztövel készíteni egy táblázatot, amikor a táblázatot csupán formai megjelenítésre használjuk, és nem tartalmaz bonyolult számításokat. Amennyiben a táblázatot alapvetően számítások elvégzésére használjuk, akkor táblázatkezelö eszközt használjunk, és az azzal elkészített táblázatot illesszük a dokumentumba. Célszerű akkor is táblázatkezelö alkalmazást használní amikor a táblázatunk nagyon nagy méretű…”

Szöveges változat

Táblázatok kezelése   Szövegszerkesztés
Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság

Táblázatok kezelése

Táblázat beszúrása, létrehozása

A táblázatok készítésének igénye már a korai szövegszerkesztőkben felmerült, de ezekben nem sok lehetőség állt rendelkezésre. A mai szövegszerkesztőket már kiegészítették táblázatkészítő műveletekkel, melyek a formázási lehetőségekkel együtt igen színvonalas táblázatok készítését teszik lehetővé.

A táblázatban szereplő szövegek, adatok egy egységet képeznek, így olyan parancsokat is végrehajthatunk, melyek az egyes adatok közti összefüggésekre épülnek. Ilyen parancs lehet az adatok nagyság szerinti rendezése. A táblázat legkisebb egysége a cella. A táblázatok cellái több bekezdést is tartalmazhatnak, így nagyon sok olyan lehetőséget, illetve formázást használhatunk egy cellában, mely a bekezdésekre jellemző.

A táblázatok kezelésére szolgáló parancsokat a Táblázat menüből érhetjük el.

Táblázatokat háromféleképpen készíthetünk: Rajzolással (Táblázat/Táblázat rajzolása); a Táblázat/Beszúrás/Táblázat menü segítségével; az eszköztár Táblázat beszúrása gombjával.

1. ábra Táblázat kezelése menüből

Egy táblázat készítésekor meg kell határoznunk a táblázatban szereplő oszlopok és sorok számát. Ezek a számok a táblázat készítése során módosíthatók, így lehetnek eltérő cellaszámú sorok is.

Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság 1

2. ábra Táblázat oszlopainak és sorainak számát ebben az ablakban adhatjuk meg

A táblázatok egyik előnye, hogy tetszés szerint keretezhetjük, színezhetjük, formázhatjuk. A Word a táblázatok formázására különböző előre elkészített formátumokat is tartalmaz.

A táblázatkezelő alkalmazások (pl. Excel) sokkal többféle lehetőséget tartalmaznak, mint a szövegszerkesztők, és fordítva is igaz az állítás. A szövegszerkesztők táblázatkészítője is tartalmaz olyan lehetőségeket, melyeket a táblázatkezelők nem tudnak. Ezért egy táblázatos feladat elkészítése előtt döntsük el, hogy a feladat megoldásához melyik lesz a megfelelő eszköz!

Olyankor célszerű szövegszerkesztővel készíteni egy táblázatot, amikor a táblázatot csupán formai megjelenítésre használjuk, és nem tartalmaz bonyolult számításokat. Amennyiben a táblázatot alapvetően számítások elvégzésére használjuk, akkor táblázatkezelő eszközt használjunk, és az azzal elkészített táblázatot illesszük a dokumentumba. Célszerű akkor is táblázatkezelő alkalmazást használni, amikor a táblázatunk nagyon nagy méretű.

A táblázat cellái között a Tab billentyűvel tudunk előre mozogni, és a Shift+Tab billentyűkkel vissza. Ha a Tab billentyűt a táblázat utolsó cellájánál nyomjuk le, akkor egy új táblázatsort hoz létre a szövegszerkesztő.

3. ábra Táblázat alapformája

Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság 2

Egy táblázatban kijelölhetünk egy cellát, cellatartományt, oszlopokat és sorokat. Egy cella kijelöléséhez álljunk a cella elejére úgy, hogy a szövegkurzor egy balra felfelé mutató nyíllá alakuljon át, ezután kattintsunk a cellára! Több cella kijelöléséhez álljunk az első kijelölendő cellára! Nyomjuk meg a bal egérgombot, és húzzuk az egeret az utolsó cellára!

4. ábra Cellák (sorok) kijelölése

Oszlop kijelöléséhez álljunk a táblázat fölé úgy, hogy egy lefelé mutató fekete nyíl jelenjen meg. Ezután kattintsunk a bal egérgombbal!

5. ábra Oszlop kijelölése

A teljes táblázat kijelöléséhez használjuk a Táblázat/Kijelölés/Táblázat parancsot!

A cellákba ugyanúgy írhatunk szöveget, és azt ugyanúgy formázhatjuk, mintha önálló bekezdés lenne. A cellákba könnyedén írhatunk szöveget vagy számokat. Egyszerűen csak álljunk a megfelelő cellába, és már gépelhetünk is.

6. ábra Egy kitöltött táblázat

Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság 3

Oszlopok, sorok, cellák beszúrása

Ha újabb oszlopot szeretnénk beszúrni a táblázatba, akkor első lépésként ki kell jelölni azt az oszlopot, amelyik elé/mögé egy újabbat szeretnénk beszúrni. A Táblázat menü Beszúrás parancsánál most már aktív az Oszlopok balra és az Oszlopok jobbra parancs. A megfelelőt válasszuk ki, és meg is jelenik a megfelelő helyen az üres oszlop. Új sort ugyanígy lehet beszúrni, csak a kijelölés után logikusan a menüben a Sorok fölé és a Sorok alá parancs lesz aktív.

Ha törölni szeretnénk oszlopokat és sorokat a táblázatból, jelöljük ki a törlendő elemeket, majd jelenítsük meg a helyi menüt. Adjuk ki az Oszlopok törlése parancsot! A kijelölt oszlopok eltűnnek a táblázatból. Sorok törlése hasonló módon történik. Ugyanezt megtehetjük menüből is. Jelöljük ki a törlendő oszlopot/sort/cellát. A Táblázat/Törlés parancsnál válasszuk ki a megfelelőt, majd nyomjuk meg az OK gombot.

Ha a táblázatunkban utólagosan törölni szeretnénk egy cellákat elválasztó vonalat (cellákat akarunk összevonni), nagyon egyszerűen megtehetjük a radír segítségével. A Táblázatok és szegélyek eszköztáron található egy Radír kétállapotú gomb, amelynek segítségével elvégezhetjük ezt a feladatot. Ugyanezt megtehetjük menüből is. Jelöljük ki az összevonandó cellákat, a Táblázat/Cellák egyesítése paranccsal végrehajthatjuk az utasítást.

Előfordulhat, hogy a táblázat készítése közben derül ki, hogy szükség van még egy cellára, esetleg jó lenne egy cellát felosztani oszlopokra és sorokra. Lehetőség van egy cella/több cella jobbra tolására, illetve cella/cellák eltolására lefelé. Jelöljük ki azt a cellát/azokat a cellákat, amelyik/amelyek mozgatására szükség van. A Táblázat/Beszúrás/Cellák parancsnál jelöljük be a nekünk megfelelőt, majd nyomjuk meg az OK gombot.

7. ábra Cellák beszúrása ablak

Ha egy cellát kell felosztanunk sorokra és oszlopokra, jelöljük ki a felosztandó cellát/cellákat. A Táblázat/Cellák felosztása parancsnál adjuk meg, hogy hány oszlopból és sorból álljon a cella, majd nyomjuk meg az OK gombot.

Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság 4

8. ábra Cellák felosztása ablak, illetve egy felosztott cella

Méretezés, szegély és mintázat

A Wordben is lehetőség van a táblázat csinosítására : a méretezésre, szegélyek és mintázat beállítására. Jelöljük ki a táblázatot és válasszuk a Táblázat/Táblázat tulajdonságai parancsot! A következő ablak jelenik meg:

9. ábra Táblázat tulajdonságai ablak

Mindegyik fülön beállíthatjuk a méretet (táblázatnál, oszlopnál és cellánál a szélességet, sornál a magasságot). A táblázatnál és a cellánál az igazítást is beállíthatjuk. Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság 5

6 Táblázatnál azt, hogy hol helyezkedjen el: balra, középre vagy jobbra, cellánál pedig azt, hogy a cellatartalom függőlegesen hová kerüljön: felülre, középre, balra. A táblázat szegélyét és mintázatát a Táblázat fül Szegély és mintázat gombjával állíthatjuk be. Ez teljesen azonos az Excel megfelelő ablakával: beállítható a szegély vastagsága, színe, típusa, az, hogy hol legyen a táblázatban szegély.

Konvertálás, sorba rendezés

A konvertálás segítségével szöveget táblázattá, illetve táblázatot szöveggé alakíthatunk át bizonyos szabályok betartásával. Például egy tabulátorokkal elkészített oszlopos elrendezést nagyon könnyen táblázattá alakíthatunk. Jelöljük ki az átalakítandó szöveget. A Táblázat/Konvertálás/Szöveg táblázattá parancs megjelölésével a következő ablak jelenik meg:

10. ábra Konvertálás; Szövegből táblázat ablak

Adjuk meg az oszlopok, sorok számát (ezt a kijelölt szövegben előtte nézzük meg), a méretezés típusát (ezen később a már ismertetett módszerekkel változtathatunk), majd a Cellahatárolónál jelöljük be a megfelelő módot (ez most a Tabulátorjel). Ha mindent rendben találunk, az OK gomb megnyomásával kész is a táblázat.

Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság 6

11. ábra Tabulált szöveg és az abból konvertált táblázat

Táblázatból ugyanezzel a logikával lehet szöveget előállítani:

12. ábra Táblázat konvertálása szöveggé pontosvessző cellahatárolóval

A sorba rendezés segítségével különböző kritériumok alapján sorba rendezhetjük szövegünket. Ez nagyon hasznos lehet például nevek listájánál. Még csak nem is kell táblázatban lennie a szövegünknek, elég, ha bekezdéssel választjuk el egymástól a sorba rendezendő szövegrészeket. Ha ez megvan, akkor jelöljük ki a sorba rendezni kívánt szöveget. A Táblázat/Sorba rendezés parancs bejelölésével a következő ablak jelenik meg:

Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság 7

13. ábra Sorba rendezés, Szöveg rendezése ablak

A Rendezés legördülő ablak a Bekezdést és a Mezőt kínálja fel. (Ez utóbbi akkor kell, ha szövegünk nem bekezdéssel van elválasztva, hanem Tabulátorral, pontosvesszővel vagy más jellel. Ekkor az Egyebek gomb megnyomásával állíthatjuk be a megfelelő jelet.) A Formátum lehet szöveg (pl. névsor), szám (pl. áru ára) vagy dátum (pl. születési év). Beállíthatjuk, hogy csökkenő vagy növekvő sorrendbe rakja az adatokat, mindössze a megfelelő rádiógombot kell bejelölni. Ha mindezzel megvagyunk, az OK gomb megnyomása után kész a sorba rendezett szövegünk. 

14. ábra Lista sorba rendezés előtt és után

Automatikus táblázatformázás

A szövegszerkesztők rendelkeznek előre elkészített táblaformátumokkal, melyek használatával jelentősen leegyszerűsödik a táblázatok formázása. Egyszerűen egy listából kiválasztjuk a nekünk legjobban tetsző sablont, és a szövegszerkesztő automatikusan átformázza a táblázatot a sablonnak megfelelően. A feladat végrehajtásához adjuk ki a Táblázat/Automatikus formázás… parancsot!

Készítette: SZÁMALK Zrt, Szakképzési Igazgatóság 8

15. ábra Automatikus formázás

A megjelenő ablakban válasszunk ki egy formátumot! A Minta mutatja a kiválasztott formátumot. Az Alkalmaz gomb lenyomása után a táblázat automatikusan felveszi a kiválasztott formát. Az eszköztáron található Táblázatok és szegélyek ikon bejelölésével az alábbi két ikonnal is találkozhatunk:. Az egyik az oszlopok magasságát, a másik sorok szélességét állítja azonos méretűre. 

Professzionális EXCEL táblázat készítés, GOOGLE táblázat készítés, WORD táblázat készítés. Operatív rendszerek, VEZETŐI információs rendszerek.  EXCEL TÁBLÁZAT KÉSZÍTÉS. Üzleti tanácsadás. Fontos és hasznos dolog egy cégnél a hatékony, profi excel táblázatok használata. Plusz lehet lehet az extra vezetői KIMUTATÁS. Alapvető az EXCEL táblázatok készítése a hatékony napi folyamatokhoz, praktikusak az automatikus táblázat megoldások, az operatív megoldások, a szabadság tervezők, az üzleti terv kalkulációk, a kontrolling kimutatások. EXCEL és GOOGLE és WORD. KONZULTÁCIÓ, utána pedig excel táblázat készítés, a különféle  megoldások elkészítése. TÁBLÁZAT  SZAKÉRTŐ.  A cél, hogy informatívak, áttelinthetőek legyenek a napi jelentések, értékesítési, vezetői kimutatások. EXTRA KÜLÖNLEGES EXCEL táblázatok készítése, google táblázatok, word táblázatok, excel táblázatok, dashboard, kimutatások, információs rendszerek. Vezetés, PÉNZÜGY, kontrolling,   értékesítés, KERESKEDELEM, gyártás, raktározás.  Profi Excel Táblázatok készítése.  Jó Partnerség. excel üzleti szemmel.  EXCELMESTER.

et, Donec amet, libero. diam dapibus elit. consectetur